سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ صبور

اندر احوالات پارسی بلاگ در نمایشگاه کتاب.

برخلاف سالهای پیش که هر بار موقع نمایشگاه کتاب می خواستیم دو سه روزی آنجا تلپ باشیم, امسال تنها عامل قلقلک دهنده ی مان همانا دیدار از غرفه ی پارسی بلاگ و زیارت تمثال بی مثال آق مدیر و آبدارچی شان بود که الحمدلله و المنه فقط زیارت جناب آبدارچی نصیبمان گشت.غرفه ی سیاه پوش پارسی بلاگ وجناب آبدارچی تازه داماد که کبکشان هم حسابی خروس می خواند و قرمزی چشمانشان گواه بر تلاش و کاری شبانه روزی بود. همان گونه که از شواهد و قراین بر می آمد گویا مدیریت پارسی بلاگ کارِ کوچیک کوچیکه ی جناب مدیر معززمان می باشد چرا که به غیر از غرفه پارسی بلاگ چند غرفه دیگرتحت مدیریتشان بود و همان باعث محرومیت سنگ صبور از زیارت شان شد. خودمانیم عجب مدیر" اسمی"ای داریم ها!!! که البت جای بسی خوشحالیست. (یادم باشد کمی اسفند دود کنم.) و اینجانب "سنگ صبورِ" بی مقدار از آقای مدیر خواهشمند است که انشاء الله سال آینده قابی بس شکوهمند از بر و رویشان تهیه و در غرفه قرار دهند تا مثل امسال عقده ی زیارتشان سر دلمان گیر نکند که عوارضی بس عظیم دارد. کتاب و CD پارسی بلاگ را نیز ابتیاع فرمودیم هر چند رد پایی از سنگ صبور تازه تاسیس در آن نبود اما خواندن تراوشات ذهنی پارسی بلاگی ها نیز خالی از لطف نبود. و باید اعتراف کنم که کتاب کاری بسیار جذاب و خواندنی از آب در آمده است به گونه ای که اگر لای کتای را باز فرمایید دلتان می خواهد تا آخرش را سه اسبه بتازانید. و از همین جا باید اعلام کنم که جناب آبدارچی به کسانی که خرید کتاب از نمایشگاه برایشان مقدور نبود این مژده را دادند که از طریق اعلام شماره حساب این امکان برای دیگر عزیزان مقدور خواهد گشت.

و اما اندر احوالات بازدید کنندگان از نمایشگاه.

البته واضح و مبرهن است که همه ی عالم و آدمی که پا به نمایشگاه عریض و طویل تهران می گذارند قصدی جز دید و دیدزنی و حض بصری و دیگرحضایض ندارند و تنها نکته مجهولی که در این بین باقی می ماند همانا "مورد" دید زنی می باشد که چه جنسی دارد. آیا از جنس انسان است (که البت خود نیز به دو زیر مجموعه نریّات و مادیّات قسّ می شود) ویا از جنس همان جنس عرضه شده در نمایشگاه؟ برخی هم برای ا نتخاب تکه به آنجا می آیند که به گونه ای که همان فرصت طلبی تعبیر می شود. (تکه را هر جور که دلتان میل فرمود تعبیر کنید.) جای بدی هم نیست به هر حال همه جورش پیدا می شود.البته دیگر قصائدی مانند خرید, جمع آوری اطلاعات, تبلیغات و غیره و ذالک نیز وجود دارد که متاسفانه کمتر بدان هاپرداخته می شود. برخی دیگر نیز برای ارضای حس فضولی خود(شما بخوانید کنجکاوی) به آنجا می روند که ببینند کجا چه خبر است. .عده ی قلیلی هم به مانند سنگ صبور فلک زده برای خرید لیست بالابلندی که یکی از دوستان شهرستانی تلفنی مرحمت فرموده بودند می روند.(به عبارت دیگر حمالی آنهم از نوع متمدن!!) ضمن آنکه موفق به زیارت دو تن از وبلاگ نویسها از جمله خانم" بوی بهشت" و خواهر" من و روح صادقم" گشت که جای بسی خوشحالیست وفرصتی بود برای تکمیل کردن همان نیازی که قبلا خدمتتان عرض کردم.

ولی خارج از نثر متکلف هزل آلود, چاپ چنین کتابی با این کیفیت از طرف جناب مدیر و عرضه ی آن در نمایشگاه, کاری بسیار والا و ارزشمند در عرصه فرهنگ می باشد که حکایت از درایتی عمیق, فکری باز و اهدافی متعالی دارد. در هیچکدام از وبلاگ ها مدیر حضوری بدین گونه نزدیک و صمیمی در بین وبلاگ نویسان نداردو چاپ کتاب نیز کاری جدید و چشمگیر به نظر می رسد.امیدواریم بتوانند آنگونه که انتظار دارند به اهدافشلان برسند.

 

 


نوشته شده در پنج شنبه 84/2/22ساعت 12:0 عصر گفت و لطف شما ()

Design By : Night Melody