سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ صبور

پدر با حالتی مظلومانه خطاب به پسر پنج شش ساله خویش: من که این همه برات جون می کنم،باباتم، هم بازیتم، اسب ابلقت می شم  باید اینجوری باهام صحبت کنی؟؟؟

پسر با قیافه ای حق به جانب: بیشین بینیم بابا!!!

 حتما خیلی هاتون دیدین. یه تیکه از تبلیغ فیلم «هوو» بود. و البته همین تکه از فیلم با توجه به تمام بد آموزی هایی که داشت باز هم ما را بر آن داشت که پس از یکی دو ماه تاخیر برای دو ساعت وقت حرام کردن به زیارت این فیلم نائل شویم.

داستان حول شخصیتی به نام عطا می گردد از یک خانواده ملاک در شمال با کلی زمین و باغ و ملک و املاک. در عوض این همه، از یک نعمت خدادادی که همانا سلامت عقل و شعور است تا حدودی بی نصیب مانده و دلیل بارز آن نیز همان ازدواج های پی در پی اش بود. البته در فیلم وی را درویش مسلکی خطاب می کردند که هیچ توجهی به پول ندارد و شدت زن ذلیلی اش را که مثلا تمام چک هایش با دست خط همسر مهندسش بود نیز اینگونه توجیه کردند که : آخیشش چقدر آدم خوبه تو دست و بالش نه پولی با شه نه چکی ... تازه اگه می شد پول بنزینمم زنم می داد که دیگه چه بهتر!! راحت بودما!!

عطا، این شخصیت سرتا پا مضحک و خنده دار، برای آن دسته افرادی که در زندگی بدشان نمی آید ریسک های مشابه را انجام دهند الگوی خوبی بود. ابتدا فکر می کردیم که فقط برای کودکان بد آموزی دارد اما تا انتهای فیلم( با توجه به نکات ظریفی که آقایان از آن برداشت نمودند) تازه شستمان خبر دار شد که آقایان نیز از این بد آموزی ها بی نصیب نمانده اند و کلی خوش به حالشان شده بود.

اما نکات برداشت شده از این فیلم:

·         مهم نیست که چقدر از زنت ترس و واهمه داشته باشی، مهم این است که می توانی یک بار هم که شده در زندگیت شهامت به خرج دهی و ازدواج مجدد کنی.

·         اصولا اگر ازدواج تا سه بار صورت گیرد، صدقه سر همان عدد سه،تمام دعواها و شر هایش نیز به خیر و خوشی تمام خواهد شد. طبق آن گفته معروف که : تا سه نشه بازی نشه!!

ما هم دعا می کنیم که خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید انشاءالله.

 


نوشته شده در سه شنبه 85/2/19ساعت 12:27 صبح گفت و لطف شما ()

Design By : Night Melody