سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ صبور

در راستای آبگیری سد سیوند گپی می زنیم با یکی از مسئولان ذیربط:

من: ضمن عرض سلام و خسته نباشید و دستتان درد نکنه لطفا هدفتون رو از ساخت این سد و آبگیری آن بفرمائید:

مسئول: خواهش می کنیم. اول من یک عرضی را به خدمتتان برسانم ما ایرانی ها رسمی داریم که برای شادی روح امواتمان بر سر مزارشان آب یا گلاب می ریزیم حالا دیگر کوروش با آن همه بزرگی و عظمت جای خود دارد. بنابراین به یکباره دریاچه ای بر مزارش نهادیم تا روحش همیشه غرق در شادی باشد.
برخی از دشمنان شایع کردند که ساخت این سد به خاطر کمبود آب در منطقه است که من شدیدا تکذیب می کنم. و اتفاقا ما تدابیر شدید امنیتی انیشیده ایم تا قطره ای از آن مورد سوءاستفاده قرار نگیرد و این آب تا آخرین قطره در خدمت میراث فرهنگی و تاریخ مدون ما باشد.

من: با توجه به این که شما ید طولایی در خدمت به میراث فرهنگی دارید لطفا سایر اقداماتی که به صورت موازی در این راستا انجام می دهید را بفرمائید؟

مسئول: البته پر واضح است که گرامی داشتن میراث فرهنگی و توجه و رسیدگی به آنها همیشه در راس امور مملکتی ما بوده. ما برای این که مجوز ساخت این سد را بگیریم مجبور شدیم سه بار مسئول سازمان میراث فرهنگی را عوض کنیم، ماه ها تلاش کردیم و با احداث این سد در واقع آنجا را به یک مرکز فرهنگی تاریخی تفریحی سیاحتی مبدل می کنیم تا هموطنان عزیز و گرانقدر ما علاوه بر بازدید از مقبره کوروش از دیگر امکانات رفاهی مثل قایق سواری شنا و همچنین هتل های مجلل و استراحت گاه های زیبایی که در کنار آن ساخته می شود بهره مند گردند. واین گونه ما نیز به صنعت توریسم هم خدمت بزرگی کرده ایم. قابل ذکر است که لباس،  وسایل غواصی و مایو  برای بازدید از مقبره و دیگر اماکن تاریخی که آنها هم قرار است انشاءالله به زیر آب بروند، به صورت کاملا رایگان در اختیار بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.البته قسمت مربوط به خواهران و برادران هم جدا می شود.

من: نظرتون در رابطه با میراث فرهنگی چیست؟

مسئول ذیربط: به نظر ما اگر میراث فرهنگی کلا در زیر آب بودند خیلی بهتر بود مثل کشتی تایتانیک که سازندگانش برای ماندگاری بیشتر آن در تاریخ، کشتی را به قعر اقیانوس فرستادند والبته قبل از آن ضد زنگ هم به آن زدند. علاوه بر آن این آثار در زیر آب محفوظ ترند.البته ما در مورد حفاری و بدست آوردن سکه ها و زیر خاکی های آنها توسط توریست های دست کج بسیار نگرانیم که در این رابطه هم افرادی را به عنوان پلیس غواص آموزش داده ایم تا دیگر خیالمان آسوده باشد که همه در دستان خودمان است.

من: ممنون از این که وقت گرانبهایتان را در اختیار ما قرار دادید.






نوشته شده در یکشنبه 86/2/2ساعت 1:13 صبح گفت و لطف شما ()

Design By : Night Melody